گزارش وعکسهای قله پیغمبرکوه

زمان اجرا:بهمن۹۵

گزارش صعود قله پیغمبرکوه

نفرات شرکت کننده

آقایان:فرهادشیروانی،اکبر کارگر،محمود منتظری،محمد حاجی علی،مهدی تحویلدار،سیامک قلندریان،ایرج الموتیان،محسن گل کرمی،مجتبی بیگی،حمید کیائی.

photo_2017-02-10_20-33-00

مسیردسترسی به قله

اتوبان کرج،قزوین/خروجی طالقان/نرسیده به زیاران/دست راست وارد جاده خاکی شده، ازکنار کانال آب ادامه مسیرداده تا به پل فلزی آدم رو برسیم.البته کانال آب بصورت پل ازروی جاده عبور میکند.

گزارش صعود

صبح جمعه۲۲بهمن۹۵به اتفاق۱۱نفربه قصد قله ازمیدان میرعمادبراه افتادیم.بعداز رسیدن به پل فلزی ازماشین پیاده شده وازروی پل گذشته وارد جاده خاکی شدیم.دومسیرصعوددرپیش رو داشتیم :

۱-مقداری که جاده خاکی را طی کردیم درسمت چپ پاکوبی دیده میشود که به سمت شرق ادامه مسیرداده وبه قله میرسیم.

۲-جاده خاکی را تا انتها رفته وبسمت چپ(شرق)متمایل شده وبا رسیدن به یال ازروی یال ادامه مسیرداده تا به قله میرسیم.

برای تنوع در برنامه ازمسیرشماره یک صعود وازمسیر شماره دوفرود را انجام دادیم.هوا بسیارمناسب ونه چندان سرد بود.با ارتفاع گرفتن دره سمت راستمان مه بسیارزیبائی چشم نوازچشمانمان شدولذت صعود را چندین برابرکرد.

photo_2017-02-10_20-32-52

جای بسیاری ازدوستان را خالی کرده وبعدازخوردن صبحانه برروی خط الراس قرارگرفته وازمسیرسنگلاخی بسمت قله حرکت کردیم.بعد ازعبورازیک قله فرعی قله اصلی در روبرویمان نمایان شد.در هنگام صعود شهرک زیبای زیاران درسمت چپمان قرارداشت.به پای قله که رسیدیم دو راه پیش رو داشتیم.بسمت راست رفته وازمسیرراحت ترقله را صعودکنیم.یا به سمت چپ رفته وبا درگیری وهیجان بیشتری به قله برسیم.تصمیم بر این شد که مسیر سمت چپ را رفته تا مقداری صعودمان سنگینترشود.

photo_2017-02-10_20-36-19

برف خوبی در قسمت شمالی قله نشسته بود.وبا درگیری با سنگ ،صعودی زمستانی را تجربه کردیم.بعلت لغزنده بودن سنگها دربعضی جاها از طناب استفاده کردیم.بهرحال با کمی هیجان قله صعودشد.عکس قله را گرفته واز طرف دیگرفرود را آغازکردیم.بعلت لغزنده بودن سنگها وپرتگاه، توسط آقای شیروانی کارگاهی زده شد وبا استفاده ازطناب فرودی ایمن و مطمئن را انجام دادیم.بطرف دره ارتفاع کم کرده وبا قرارگرفتن برروی یال به دشتی که روبرویمان قرارداشت،رسیده وبعدازخوردن ناهار،ادامه مسیرداده وارد جاده خاکی شده وکوه سمت راستمان را دورزده وبه ماشین رسیدیم.البته میتوان کوه سمت راست را بالا رفته ومیانبرزده وبه ماشین برسیم.

photo_2017-02-10_20-32-36

زمان بندی برنامه

حرکت ازقزوین             ۶٫۴۵

شروع برنامه              ۷٫۴۵           ارتفاع۱۴۴۰متر

قله                         ۱۲٫۰۰         ارتفاع۲۱۰۰متر

انتهای برنامه             ۱۵٫۰۰

سرپرست مهدی فرساد

همیشه کوهنوردباشید.گروه کوهنوردی کاسپین.

نویسنده:

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>